Založ si blog

Dieťa a aktuálna spoločenská situácia v SK

Asi každý z nás pozná ten pocit, keď ho maloleté dieťa neustále bombarduje otázkami, niekedy dookola tými istými až má človek niekedy pocit, že je na pokraji svojich síl. Teda na pokraji síl s odpoveďami ako takými. Kedže som sa spolu s mojím maloletým synom zúčastnil niekoľkých demonštrácií, ktoré boli na podnet aktuálneho diania v našej krajine, tak ma vôbec neprekvapilo, že keď sme so synom prišli povedzme na úrad niečo vybaviť a pani úradníčka sa ho spýtala, či by chcel pracovať na úrade tak jednoznačne odpovedal – áno ale on nie je ako Bašternák, pretože on nekradne a pani úradníčke vytiahol spoza chrbáta farebné fiksky, ktoré jej nebadane zobral zo stola.

Otázkou ostáva, ako vysvetliť maloletému diieťatu, že čo sa to vlastne deje v našej krajine a aké hodnoty mu vštepovať do budúcna. To je samozrejme otázkou na každého rodiča ale ja som začal celkom jednoducho a pozvoľna.

Jedného dňa sme sa ako rodina vybrali na výlet a navštívili sme Trenčiansky hrad. Jedna z expozícií, ktorá bola v tom čase otvorená, bola aj mučiareň, kde mohli návštevníci „obdivovať“  rôzne typy mučiacich nástrojov. Ako som už spomínal, začali nasledovať klasické otázky typu – a na čo je toto, a na čo je to druhé, a bolelo to, a prečo to ľudom robili?

Posledná otázka, ktorú k tejto téme položil môj šesťročný syn bola – a pomohlo to Slovákom? Moja odpoveď bola nasledovná: Syn môj, Slováci sú jeden z najstatočnejších národov na svete, sú to hrdinovia. Aj keď ich po stáročia mučili a riadne ich to bolelo, tak nikdy neprestali kradnúť.

Až následne som si všimol v našej prítomnosti jednu turistku, mimochodom Slovenku, ktorá si od smiechu musela sadnúť, pretože ináč by to nezvládla.

 

 

 

 

NR SR / Parlament /

Poslanci začali ďalší týždeň schôdze, odhlasovať majú viacero návrhov

07.05.2024 09:33

Popoludní majú poslanci na programe tri návrhy z dielne ministerstva zdravotníctva.

poľsko, odpočúvanie, Kaczynski

V dejisku výjazdného rokovania poľskej vlády sa našlo odpočúvacie zariadenie

07.05.2024 09:21

Na jeho slávnostnom otvorení sa má okrem poľského premiéra Tuska zúčastniť aj predsedníčka eurokomisie Leyenová.

polícia, vyhrážky, univerzita komenského

Na školách vo viacerých krajoch nahlásili bomby, policajti to preverujú

07.05.2024 08:06, aktualizované: 08:34

Oznámenia o údajnom uložení výbušnín preverujú vo viacerých školách v okresoch Malacky, Senec a Pezinok.

Základná škola Podsadek, Stará Ľubovňa, Rómovia

Ministerstvo školstva chce z plánu obnovy zaplatiť výchovnú šou. Odborník nápad kritizuje

07.05.2024 07:00

Rómska komunita je zámerom pobúrená, rezort však nápad obhajuje

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1029x
Priemerná čítanosť článkov: 1029x

Autor blogu

Kategórie

Archív